Oblékáme se

22. října 2014 v 11:03 | Broskvička |  Deník
Jsou věci, které mi ve světě oblékání dokážou vyrazit dech. Nejde o styl, nebo o vkus, každý jsme jiný, tak se každému líbí něco jiného. Proto mi přijde směšné, když tz. módní policie hodnotí jak se která celebrita oblékla. Ale o tom jsem psát nechtěla.

Dostkrát jsem četla, ale i zažila na vlastní kůži se známými, že si kupují oblečení, nebo boty podle toho, co se jim líbí a ne podle toho, jak jim to sedí. Já sama si neumím představit, že bych si schváně koupila o číslo menší halenku, nebo kalhoty jenom proto, že jsem přesvědčená, že do kalhot zhubnu a halenka o číslo větší už vypadá v mých očích jako pytel.
Přiznávám, že raději volím pohodlí. Ženy, které si kupují menší trička, aby jim vynikla prsa si neuvědomují, že jim vynikne současně i každý špek.
Tohle zažívám v současné době se svou dcerou. Ne, že by byla špekatá, to ani omylem, ale odmítá skutečnost, že dostává ženské tvary a je přesvědčená, že se pořád vejde do vel. č. 36 -38. Když vstupuje do kabinky s projmutou košilí, která má na cedulce č. 36, nechce se v ní pak pohybovat, aby mi nemusela dát za pravdu, že přes prsa jí je malá. Vztekle se se mnou dohaduje, že už se v ní hýbala a tím pádem ví, že si ji může koupit. Ano, přesně takhle to bylo na jaře. Košili měli i ve velikosti o číslo větší, ale tu odmítla vyzkoušet. Když jsem ji doma přemáchla a vyžehlila, vyrazila v ní do školy. Vrátila se s tím, že se jí neustále rozepínal knoflíček na prsou. Moje poznámka:"Já jsem ti to říkala," měla odezvu pouze v hodně zlém pohledu a rázném odchodu.
Dnes košili nosí jenom rozepnutou na tričku s krátkým rukávem.
Problém ale nastává i ve chvíli, kdy ráno stojí u skříně a nadává, že nemá co na sebe. Skříň má plnou oblečení, ale není z čeho vybírat! Když jsem jí dnes řekla, ať si vezme na sebe triko s dlouhým rukávem, protože je tam zima, štěkla, že to měla na sobě včera. Mikiny, které nosila ráda, mají najednou krátké rukávy a ty, co jí jsou, tak je ochotná nosit jen jednu.
Děsím se chvíle, kdy zase vyrazíme do obchodu pro nějaké oblečení, protože jí zase nic nebude vhod a vrátíme se unavené a s jednou věcí, kterou koupím jenom proto, aby naše výprava nebyla tak úplně zbytečná.
Ale v jedné věci jsem rozhodnutá. Vlastně ve dvou. V létě odmítla vyřazovat věci, co kdyby se jí ještě hodily a to i přesto, že ví, že budou jen ležet nevyužité ve skříni, tak já to proberu, ať se jín to líbí nebo ne. A druhá věc je, že jí k Vánocům koupím oblečení, které já sama uznám za vhodné a hlavně se správnou velikostí.
Tak to bylo takové moje postesknutí.
Ale je fakt, že jak tak pozoruju módu, dost nápadů se vrací zpátky. Je vždycky jen nějaká malá úprava a je to módní záležitost. Mladá děvčata ohrnují nos nad módou osmdesátých let, ale nějak si nevšimla, že toto období se stalo předlohou. Netvrdím, že se vátily mrkváče, které jsem tehdy všichni nosili, mašle na vlasech s trvalou, ale inspirace z této doby je. Stejně jako z let sedmdesátých- to si má dcera vybrala bundu - parku, která mi silně připomíná tzv. máničky. Dokonce někdo zkouší doporučovat styl let šedesátých. Zkrátka, všechno bylo vymyšleno, tak proč ohrnovat nos nad jakýmikoli léty, když stačí změnit např. materiál, vzor, detail na rukávu a je na světě "nová" módní věc.
Jo, ještě se nevrátily suprové kalhoty nad kotníky, ve kterých jsme všechny vypadaly, jako když čekáme velkou vodu.
Bylo by fajn, kdyby si každá z nás uvědomila, že je pitomost stydět se za naší skutečnou velikost oblečení. V každém obchodě je to stejně jinak číslované a podkud se stydíme i samy před sebou, není nic jednoduššího, než cedulku s číslem velikosti doma ustřihnout a když se někdo na velikost zeptá, klidně říct to menší. Vždyť to není nijaká velká lež. A my se nebudeme muset stydět, že nosíme větší velikost, než před půl rokem.Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama